Wednesday, October 31, 2012

Isteri Solehah Bahagia Ke Syurga


Selangkah ke alam perkahwinan bererti selangkah kita menuju ke satu dunia baru. Dunia di mana kita bersama dgn pasangan bakal melayari kehidupan sendiri dengan tanggungjawab sendiri. 

Read More

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bersedia menghantar pegawainya untuk memberi penjelasan terperinci mengenai Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di empat negeri pembangkang sekiranya terdapat permohonan daripada negeri berkenaan.

Read More

Keretapi Tersesak Di Dunia


Kebanyakan orang beranggapan, kemudahan kereta api di Jepun merupakan yang paling sesak didunia, tapi sebenarnya tidak sama sekali kerana india lebih teruk daripada itu.

Read More

"JIKA kita nyatakan bahawa dunia ini tidak menyebelahi kita, maka itu menunjukkan keyakinan rohaniah kita lemah. "Keseluruhan hidup manusia pada hakikatnya seperti satu perjuangan dan peperangan, perjuangan hanya akan tamat pada akhir hayat, mereka yang mahukan kejayaan perlulah menerima hakikat tersebut."

Read More

Kisah Jutawan Habib Jewels


Bermula dengan nama M.A Habib Mohamed, ia diasaskan pada 1958 oleh Tuan Haji Habib Mohamed di Pitt Street Pulau Pinang. Bermula sebagai satu perniagaan keluarga, Tuan Haji Habib Mohamed berjaya memikat hati para pelanggannya dengan sifatnya yang mendahulukan kehendak pelanggan. Beliau tidak mempunyai “role model” untuk dicontohi dalam perniagaan berlian pada ketika itu tetapi tekad beliau ialah menjaga kehendak dan hati pelanggannya yg dianggap sebagai asset penting dalam perniagaannya.

Read More

Tuesday, October 30, 2012

Kamera AES Di Tengah Laut, Tengah Hutan


Gerakan Kempen Anti-Saman Ekor (Kase) mempersoalkan 831 lokasi untuk sistem penguatkuasaan automatik yang dikeluarkan Jabatan Pengangkutan Jalan dengan dakwaan, sesetengah lokasi itu berada di kawasan yang tidak dapat dipercayai.

Read More

Air Asia Terhempas (Gambar)


“NOW EVERYONE…I DARE YOU TO FLY”
Read More


Dah lama kita meminta. Dah lama kita berdoa. Bukan setakat berhari-hari. Terkadang berbulan-bulan. Bahkan sehingga bertahun-tahun.
Tapi sehingga hari ini, permintaan kita tak kunjung tiba bayangnya.
Entah berapa titis air mata yang bercucuran. Setiap kali tangan diangkat selepas solat, saat itu juga hati sebak. Meminta dengan penuh pengharapan.
Read More

Petani Kerjaya Terbaik Dalam Islam?


Firman Allah s.w.t dalam surah Al-A'raf ayat 58, yang bermaksud: " Dan tanah yang baik, tanamannya tumbuh subur dengan izin Allah; dan tanah yang tidak subur, tanamannya hanya tumbuh merana. Demikianlah kami mengulangi tanda-tanda kebesaran (kami) bagi orang-orang yang bersyukur."
Read More

Beza Komuter Malaysia Dengan Negara Arab

Suasana dalam komuter di Malaysia

VS

Suasana dalam komuter di Arab

Suara13: Mudah-mudahan diberi petunjuk dan hidayah pada diriku..

Read More

Jangan Buat Macam Ni Bila Naik Roller Coaster


Menaiki roller coaster sememangnya sesuatu yang mengujakan dan kadang kala menakutkan. Tapi awas jangan sampai muntah macam kat bawah ni.


Suara13: eeeeuuuuuuuuuwekkkk!!

Read More

Ngeri! Buaya Makan Budak Di Sarawak (Gambar)


Amaran! Jika anda mengandung atau lemah semangat sila tengok post-post yang lain. Buaya yang telah menjadikan seorang budak sebagai mangsanya telah diburu dan dibakar.

Read More
1. Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Shah

Read More

Suara13: Aman negara kalau lagu ni...

Read More

6 Tip Menangani Anak Suka Memukul


Anak-anak kecil di bawah 4 tahun sekarang ini sudah suka memukul jika tidak mendapat apa yang mereka hendak. Fenomena ini semakin banyak terjadi di sekeliling kita. Dua daripada cucu ibu juga tidak terkecuali. Apa hendak dibuat?

Read More

Sebahagian Artis Malaysia Yang Telah Berhijrah


Mereka semua telah pun berhijrah....kita bagaimana???

1. Bob Lokman - bekas pelakon, pelawak, komposer

2. Ustaz akhil hayy - bekas penyanyi rock (80-an) 'D Riyadh'

3. Megat - bekas penyanyi kumpulan ACAB

4. Azmeer Mustafa - bekas pelakon filem 'Ali Setan'

5. Ustaz Radzi - bekas penyanyi rock 'Melissa'

6. Iwan Syahman - bekas penyanyi dangdut

7. Izam - bekas vocalis kumpulan E.Y.E

8. Sham kamikaze - bekas gitaris kumpulan 'kamikaze'

9. Mel - bekas penyanyi kumpulan 'Wings'

(sekadar menampilkan beberapa wajah)

:: Hidayah itu milik Allah ::

Hidayah Allah ibarat kunci yang hadir daripada-Nya. Kunci kepada sebuah pintu kebaikan.

Pintu tersebut hanya akan terbuka apabila orang tersebut BERUSAHA untuk membukanya.

Sekiranya tidak, maka pintu tersebut akan tertutup selama-lamanya -melainkan apa yang dikehendaki-Nya- walau kunci pernah berada di tangannya...

>>Sentiasalah berdoa<<

" ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هديتنا و هبلنا من لدنك رحمة إنك أنت الوهاب "

Maksudnya : Ya Tuhan kami, jangan kau pesongkan hati kami (ke arah kejahatan) setelah kau memberikan petunjuk kepada kami dan kurniakanlah rahmat kpd kami; sesungguhnya kau lah Maha Pemberi Kurnia.
Read More

Monday, October 29, 2012

Tujuh Yang Terbaik Dalam 007


Filem ke-23 James Bond, "Skyfall" bakal ditayangkan di pawagam tidak lama lagi iaitu 1 November 2012. Memandangkan ia akan ditayangkan pada waktu yang sama dengan ulangtahun ke-50 hero risikan 007 karya novelis Ian Fleming ini, kami senaraikan tujuh yang terbaik seperti yang telah dipilih oleh para peminat James Bond.

Read More

Makcik Kepada Superman




Makcik kepada Superman iaitu MakCik Superman telah melancarkan satu giveaway dengan tajuk "Blogwalking Sambil Menang Hadiah With Makcik Superman"

Dah lama dia nak buat tapi tidak berkesempatan. 

Join je..sempoi

Suara13: Klik banner tu...klik! klik? klik$

Read More

Siapa Pengguna Tertua di Facebook?


Pengguna Facebook tertua tidak rasmi dimiliki oleh seorang nenek dari New Mexico bernama Maria "Mary" Colunia Segura-Metzgar yang baru sahaja menyambut hari lahir yang ke 105 tahun.


Dia yang lahir pada tahun 1907, sebelum Internet dan televisyen ada, tidak menghalang beliau dari berhubung dengan kawan-kawan dan keluarga menggunakan Facebook. Dia mempunyai akaun sendiri dengan 86 orang rakan.
Read More

Venus - Kapal Layar Impian Steve Jobs (Video)


Sebelum ini Suara13 telah menyiarkan berita mengenai pelancaran kapal layar Steve Jobs. Kapal layar impian beliau ini dibina bersama pereka terkenal Philippe Starck. Saksikan video pelancaran kapal VENUS.





Read More

1,400 Buah Samsung Note 2 DiCuri



Samsung Galaxy Note 2 boleh dikatakan salah satu buah mulut ramai pengguna buat masa ini. Dan ia juga tidak terlepas menjadi mangsa kecurian, dimana Samsung mengesahkan sebanyak 1,407 unit telah dicuri daripada lapangan terbang Kuala Lumpur.

Read More

Sunday, October 28, 2012


Untuk menyimpan gambar-gambar dan video-video sahaja, Facebook memerlukan lebih daripada 100 petabytes. Jadi berapa banyak 100 petabytes?

100 petabytes bersamaan dengan 100,000,000,000,000,000 bytes atau seratus juta gigabytes!

Suara13: lepas petabytes apa?

Read More

Kemunculan Pertama Kapal Layar Steve Jobs


Kapal layar milik mendiang Steve Jobs telah membuat kemunculan pertamanya untuk tatapan umum di Aalsmeer, Belanja. Lebih kurang setahun dari tarikh kematian beliau.


Read More

Mayat Berjalan Dan Balik Ke Rumah?


Satu perhimpunan keluarga meratapi kematian saudara telah terkejut dan hampir pengsan apabila simati dalam majlis pengkebumian itu tiba-tiba muncul dan berjalan ke arah mereka. 

Read More

6 Soalan Teka-Teki Imam Al-Ghazali



Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu beliau bertanya (Teka Teki ) :

1. Imam Ghazali = ” Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini ?

Murid 1 = ” Orang tua “
Murid 2 = ” Guru “
Murid 3 = ” Teman “
Murid 4 = ” Kaum kerabat “

Read More

10 Jenis Lelaki Yang Wajib Dijauhi Oleh Wanita



Sepuluh jenis lelaki yang WAJIB dijauhi dan TIDAK PATUT patut dijadikan calon suami.

1. Lelaki yang sering mengucapkan kata sayang tetapi tidak mahu atau tidak bersedia untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius walaupun anda sudah mengenalinya bertahun-tahun lamanya. Ini bermakna bahawa anda bukan orang yang diinginkannya. Mungkin anda juga tiada dalam kamus hidupnya.

Read More

Saturday, October 27, 2012

Tip Penjagaan 'Windscreen' Kereta



Memandangkan sekarang sudah tiba musim hujan, penglihatan pemandu pada waktu hujan boleh menjadi terhad disebabkan oleh 'windscreen' atau cermin hadapan kereta yang tidak dijaga.

Read More

Kebanyakan stesen minyak sekarang ini adalah jenis layan diri. Kita perlu mengisi minyak kereta sendiri. Tapi awas! Pastikan pump minyak diletakkan semula di tempatnya jika tidak mahu perkara di bawah terjadi.


Suara13: Nasib tak baik ni hahaha...


Read More

Jawatan Kosong Yang Tak Ramai Berminat


Kerja kosong atau jawatan kosong biasanya selalu dicari oleh penganggur. Mereka berusaha untuk mencari pekerjaan yang sesuai dengan kelayakan. Tapi tak ramai yang nak berusaha untuk jawatan kosong bawah ni...


Suara13: Azam...

Read More

Petua Murah Rezeki Yang Kita Abaikan


Abu Yazid Al Busthami, pelopor sufi, pada suatu hari pernah didatangi seorang lelaki yang wajahnya kusam dan keningnya selalu berkerut.

Read More

Friday, October 26, 2012


Umno dan Pas adalah dua parti politik yang tidak sehaluan. Walaupun ahli-ahli bagi kedua-dua parti majoriti orang Melayu dan beragama Islam, tapi usaha-usaha untuk menyatukan dua seteru politik ini selalunya menemui jalan buntu. Mungkinkah gelagat dua orang penyokong parti politik ini boleh dijadikan pemangkin..


Suara13: Suatu hari nanti...

Read More

Patung Barbie Yang Mengerikan


Patung barbie adalah antara permainan kesukaan kanak-kanak  perempuan. Ada yang berangan-angan ingin menjadi seperti barbie. Tapi patung barbie kat bawah ni bakal menjadi mimpi ngeri!!


Suara13: Uwekkkkk!!!


Read More

Wednesday, October 24, 2012

Set Hidangan McD Untuk Zombie


McDonald's adalah salah satu restoran makanan segera yang popular di Malaysia. Fries nya yang lemak masin dan burger adalah antara tarikan utama di McD. Tapi cuba bayangkan jika fries diganti dengan potongan jari, burger diganti dengan otak manusia dan air berkarbonat diganti dengan darah...uwekkk!!


Suara13: Suke burger King..


Read More

15 Kelebihan Sujud Dari Sudut Kesihatan


Bersujud baik dari sudut kesihatan menurut Prof Zulkifli Abd Kadir dari Fakulti Sains Sukan dan Rekreasi, Universiti Teknologi MARA (UiTM) ada beberapa unsur positif yang insyaAllah boleh diperolehi apabila kita bernafas semasa sujud. Ianya adalah seperti berikut:

Read More

10 Khasiat Buah Durian Yang Perlu Kita Tahu


Buah durian sangat digemari di Malaysia kerana rasanya yang sangat sedap dan unik. Tapi tidak semua orang suka bau durian yang sangat menusuk hidung.

Read More

Monday, October 22, 2012


Penggunaan alat GPS sangat membantu terutama untuk pergi ke suatu tempat yang kita tidak pernah pergi. Pengguna perlu sentiasa meng'update' map yang terkini supaya GPS akan memberikan cadangan jalan yang tepat. Jangan jadi seperti gambar di bawah. Tidak perlu banyak-banyak, satu pun dah cukup. InsyaAllah sampai ke tempat dituju.


Suara13: Pakai GPS phone je dah cukup..


Read More

Kereta Anda Rosak? Berhati-hati Buka Bonet Enjin


Pastikan kereta anda diservis mengikut waktu yang ditetapkan. Ini bagi mengelakkan kejadian kerosakan kereta sewaktu dalam perjalanan. Kalau dah tersadai di tepi jalan kan susah. Awas! Berhati-hati semasa buka bonet enjin. Takut kerosakan kereta anda tiada kaitan dengan enjin!


Suara13:Kena panggil bomba ni, bukan mekanik


Read More

Harga Rokok Naik 20 Sen, Apa Anda Tunggu Lagi?


British American Tobacco Malaysia (BAT Malaysia) mengumumkan peningkatan 20 sen kepada harga semua rokoknya. Oleh itu, tiba masanya bagi perokok untuk berhenti. Bukan sahaja disebabkan oleh kenaikan harga rokok, tetapi juga disebabkan oleh bahaya merokok. Hukum merokok juga telah difatwakan HARAM!

Read More