Tuesday, December 4, 2012

Info, Bumi Sebagai Seorang Wanita Tua Yang Bongkok


Pada hari ini saya ingin dedahkan sesuatu yang sebenarnya kita tak ambil endah pun. Walaupun tiap tahun kita menyambut hari isra' mikraj, pergi masjid, dengar ceramah tentang isra' mikraj, kebanyakkan dari kita hanya TAKLID semata-mata.

Bila ada orang tanya tentang keshahihan, semua pakat marah-marah, sedangkan diri sendiri tak tau jawapannya. Dalam diri bergoncang persoalan yang sama. Tapi, pernahkah kita berani untuk membongkar jawapan? Ramainya berkata tidak kerana bagi mereka, percaya membuta tuli itu lebih baik.

Tahukah anda, tiap kejadian dalam sejarah islam dan kandungan Quran itu untuk di fikirkan? Andai ianya untuk di simpan, lebih baik Quran itu tidak di bukukan ketika zaman khalifah uthman r.a. 
Kebanyakkan kita kini hendak menunggu ustaz-ustaz atau pak lebai memberi penerangan, tapi apa yang saya lihat, kebanyakkannya lebih suka bercerita politik dan hukum feqah.

Tahukah anda bahawa selama 13 tahun Rasullullah menyebar islam untuk mengukuh Keimanan. 10 tahun untuk mengukuh syariah (feqah, undang-undang, kenegaraan). Sesungguhnya, kita kini hampir binasa kerana telah hilang 13 tahun itu dalam diri masing-masing.

Maaf dari saya yang tidak seberapa ini. Apapun, saya berikan kepada anda, wallpaper 'world as old lady' untuk memberi keyakinan kepada anda tentang bukti isra mikraj.

(bahkan, siapa yang tahu, tiap kedudukan pada figure itu terdapat peristiwa dan rahsia yang menarik.

Kenapa ADAM a.s diturunkan di INDIA yakni tempat penyusuan sebagaimana anak kecil yang baru lahir, Kenapa Mekah sebagai pusat, kenapa Jerusalem sampai kini sering di rebut kerana sabda nabi pernah berkata tentang, barang siapa yang berjaya menguasai jerusalem, dia akan menguasai dunia.

Last sekali tentang Jantung... Ketahuilah tentang jantung, kerana dari situ darah bermula. Darah itu membawa memori, darah itu membawa DNA, darah itu membawa kehidupan. Andai tiba saat mati, semua darah akan kembali ke jantung.)

Kerana itu pembongkaran monument di tanah lama ini di rahsiakan kerana pihak kafir dan dengki akan 'menyerang' malaysia. Kerana ketidaksediaan dan dalam proses 'maju'lah kita tidak mahu bergaduh dengan sesiapa. Tapi ketahuilah kita bahawa dalam ketidaksediaan itu, di tanah ini telah di siapkan dengan pelbagai lapisan pelindung. Sebagaimana jantung, itulah perlindungan terjadi. Jadi, anda boleh meneka, andai di tanya; 'kenapa malaysia terlepas dari lingkaran gunung berapi walaupun sekelilingnya penuh gunung berapi maut?'


sumber: nusanaga.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment