Monday, November 26, 2012



Apa kalian tahu beza mujahidin afghan dgn rakyat arab palestin?

Kenapa palestin begitu hebat diseksa,dibunuh,dikecam dan tak menang-menang sedangkan tidak mungkin kalah mujahid yang berjuang di jalan Allah atas niat naikkan kalimah Allah?

Kenapa pula perang di afghan pakistan tidak begitu banyak gambar penyeksaan dan pembunuhan sedangkan di sana negara yang lebih daif dan lebih tiada kelengkapan perang?

Apa amalan orang palestin dan apa amalan orang afghan-pakistan?

Apa iman dan akidah orang palestin dan akidah orang afghan-pakistan?

Kenapa palestin dibunuh sewenang-wenangnya tapi mujahidin afghan-pakistan digeruni eropah dan tak pernah menang lawan mereka?

Kenapa palestin berperang tak menang-menang sedangkan israel kecik je tapi mujahidin afghan lawan empayar russia yang besar gile boleh menang tanpa kelengkapan perang?

Apa usaha yang dijalankan dikalangan rakyat palestin dan apa usaha yang dijalankan dikalangan rakyat afghan-pakistan?

Kedua-dua golongan ini telah aku temui dan bersama mereka berkali-kali sampai aku cukup masak dengan perangai dan keadaan dua pihak pejuang ini...

Aku cukup masak dan faham apa amalan mereka,mazhab fiqh mereka,mazhab akidah mereka dan mazhab tasawwuf mereka...

Dan aku cukup faham kenapa sampai sekarang pertolongan Allah belum sampai kepada rakyat palestin tapi pertolongan Allah datang dengan cepat di afghan-pakistan...

Dan aku cukup faham kenapa gambar-gambar kejam rakyat palestin disebarkan media yahudi tapi tiada gambar pembunuhan di afghan kerana mereka kalah teruk disana dan tak menang-menang...

Jika aku berbicara apa sebabnya,maka ramai ahli islam sekular,islam liberal,islam qodiriah,islam 'semangat lebih' akan menentang ku dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadapku...

Ramai juga yang akan terus mencela dan mencela kononnya hatiku tiada sensitiviti kepada nasib rakyat palestin...

Sedangkan mereka tak pernah tahu apa usaha kami disini..

Apa yang kami tunggu disini..
Apa yang kami lakukan disini..
Apa yang sedang digerakkan dari sini...

Jauh beza dengan ahli keyboard warrior di fb yang cuma lepak depan laptop dan siang malam maki hamun yahudi dan mencela golongan seperti aku tanpa lakukan apa-apa tindakan realiti yang membantu...

Takat sharing2,maki2,cela2,kutuk2 lalu merasa diri 'telah melakukan sesuatu' utk palestin maka itu adalah perkara yang perlu diketawakan sekuat-kuatnya....
Seandainya kalam ini difahami.......

Daku melihat pejuang afghan dikepalanya terlilit serban hitam,tanpa baju kalis peluru melainkan cuma vest kain biasa dan seluar mereka di atas buku lali dan cuma berkasut biasa,senjata mereka cuma senjata biasa yang sudah berkarat dan mereka berjubah putih,kebanyakan mereka bermazhab Hanafi dari fiqh,bertariqat Chistiyyah dari segi tasawuf dan berakidah Maturidiyyah dari segi akidah dan dari segi dakwah mereka bersama jemaah tabligh,iman dan amal mereka cukup hebat,mereka cuma makan sehari dua kali tetapi cukup kuat tenaga mereka,badan mereka kurus2 tapi bila perang hanya 5-6 org sahaja dihantar untuk hancurkan selori tentera kafir....pertolongan Allah terhadap mereka jelas hingga media tak berani buat liputan lebih terhadap mreka dan apa yang terjadi disana kerana takut org melihat kebenaran islam....tentera2 malaikat banyak membantu mereka dan malam mereka dipenuhi tahajud bukan dengan shisha.......janggut mreka lebat kerana mencontohi Rasulullah bukannya dicukur seperti org kafir dan seperti pondan......pada diri mereka terbayang diri para shabat nabi saw....dan akhlak mereka sangat baik,wanita2 mereka berhijab dengan smpurna hingga mata pun x kelihatan,masjid2 mereka penuh dan tiada laungan 'bidaah bidaah bidaah' dimasjid mereka..akidah mereka terhadap Allah sangat suci dari penjisiman allah dan tidak sama sekali mereka menyamakan Allah dengan makhluk...sungguh mreka adalah pejuang yg sangat aku kagumi yg aku lihat dengan mata kepala aku sendiri....kepada yg pernah sampai ke afghan/pakistan pasti akan membenarkan kata2ku........berbeza dgn di palestin, tidak layak aku komen lebih melainkan jejaklah sendri di sana dan lihatlah siang mereka dan malam mereka, lihatlah wanita mereka dan aurat mereka, lihatlah masjid mereka dan lihatlah mazhab mereka dan akidah mereka, lihatlah janggut mereka dan pakaian mereka dan tak perlu ku ungkapkan apa2 lagi melainkan nilailah sendiri dan fahamilah kenapa smpai sekarang Allah tidak membantu mereka.......
                                                                                                                                                                                                  
Kepada yg pernah bertemu dengan pejuang palestin dan pernah jejak kaki ke Gaza, jujurlah bahawa aku tidak menipu........buktikan lah jika aku menipu...

Aku telah bersama dengan kedua2 jemaah tersebut dan aku lihat dengan mata kepala sendiri dan bergaul sendiri dengan mereka hingga kini...

Daku dikelilingi pejuang afghan dan daku lihat sendiri apa amalan mereka bahkan mereka mngajak daku bersama dlm majlis mereka...sangat berbeza dengan satu lagi majlis yg malam mereka cuma dipenuhi judi dan shisha........perjuangan utk agama dan perjuangan utk tanah air itu TIDAK SAMA di pandangan Allah...

Masa tahun 2009 saya di India,saya berjumpa dengan seorang pejuang afghan yg sedang lari dari afghan sebab dicari polis tempatan atas arahan Amerika..masa tu dia lepak dengan saya dalam msjid Bangla Wali di new delhi..masa tu dia tasykil saya ikut die pegi afghan baiat dgn komandonya tapi mesyuarat putus x bagi..

Di palestin, yg sebaliknya berlaku kecuali segolongan kecil yg benar2 ikhlas. Disebabkn golongan kecil yg ikhlas ni lah Allah kekalkan palestin sampai sekarang dan x dihancurkan secara total.....kebanyakan mereka berakidah mujasimmah iaitu menjisimkan allah, mereka beriman allah ada tangan, kaki, muka(akidah wahabiyyah), mereka bermazhab salafi dalam fiqh dan skit2 bidaah2.  Masjid mereka kosong dan malam2 mereka suka berjudi sambil isap shisha..tentera2 israel langsung x takut kat diorangg kecuali beberapa golongan kecil je yg diorang gerun sebab keikhlasan mreka..dan bila ditanya perjuangan ini untuk apa, mreka jawab utk tanah air, ini tanah mreka(jadi bukan berperang kerana nk tegakkan agama Allah)...mereka juga cukur janggut2 mereka dan wanita2 mereka bebas berkeliaran tanpa mahram, tanpa purdah , x kurang juga yg seksi2....palestin bertahan sebab dalam jamaah Hamas ada segolongan kecil yg sangat kuat ibadatnya, mereka berperang sambil baca quran dan sangat menjaga solat mereka..dan mereka ni lah target utama org israel...zionist selalu hantar assasin utk cari org2 hamas yg macam ni untuk dibunuh sebab tu sumber kekuatan org islam palestin..bila segolongan kecil ni dah habis semua..maka seluruh palestin akan hancur...waktu itu barulah tentera mahdi yang berpegang teguh dengan sunnah akan menuntut bela dan tawan semula palestin kerana Allah...insyallah...

Sebab tu Syeikh Ahmad Yasin cepat2 dibunuh oleh org yahudi..Dalam hamas ada segolongan kecil yg sangat kuat tawajuhnya pd Allah, mereka2 inilah yg menarik tentera malaikat datang membantu, sebab tu zionist bertungkus lumus hantar assasin utk bunuh diorg2 ni...

Kalau perang dengan mujahid afghan, bila dapat berita musuh datang, komando akan kumpulkan semua ank buahnya dan tanya sapa yg tahajud paling byk.  5 atau 6 orang yg paling byk tahajud akan dihantar sebagai jemaah penyerang utama..5-6 org tu selalunya pergi sekejap je dan pulang dgn kemenangan..lori2 tentera kafir hancur kena serang dengan diorang yg cuma 5-6 org...

Berjuta2 derma, berjuta2 rakyat boikot israel, berjuta2 gmbar di share tapi semuanya langsung tak runtuhkan empayar kecil israel walaupun sikit, berbeza dengan russia perang dgn pejuang afghan yang sangat2 sikit, tanpa kutipan derma, miskin tanpa kelengkapan perang, dianggap pengganas, tiada boikot terhadap russia dilakukan tapi rusia kalah teruk walaupun empayar mereka sangat besar berpuluh kali ganda dari israel dan senjata mereka lebih hebat dari israel.......

Kemenangan umat islam bukan terletak sebanyak mana derma & boikot dilakukan, tapi sejauh mana rakyat itu berubah kembali kpd Allah dan bertakwa pd Allah dan jaga amalan2 wajib dan sunat.....kalau semua bangkit buat ni..sekejap je israel lenyap...dan percayalah, perkara yang samalah yg akan diperjuangkan Imam Mahdi kerana apa yg saya katakan ini semuanya telah diusahakan oleh para nabi dan sahabat2 nabi yg telah menang perang hancurkan 2 empayar besar dunia iaitu rom dan parsi...

Elok kiranya kita merenung kembali surat Saidina Umar kepada Saad bin Abi Waqqas : “Aku memerintahkan kepadamu dan mereka yang bersama-sama mu (tentera Islam) supaya menjauhkan diri daripada maksiat. Kerana sesungguhnya dosa-dosa yang dilakukan oleh tentera Islam lebih aku takuti daripada musuh-musuh Islam. Sesungguhnya orang Islam telah mendapat pertolongan daripada Allah s.w.t. disebabkan oleh kemaksiatan yang dilakukan oleh pihak musuh. Jika bukan kerana hal itu, nescaya tidak ada lagi orang Islam pada kekuatannya. Bilangan tentera kita tidak seramai bilangan tentera mereka. Kelengkapan senjata kita tidak sehebat kelengkapan senjata mereka. Maka, jika amalan maksiat dan tabiat kita sama dengan pihak musuh, nescaya kekuatan dan kemenangan akan menyebelahi pihak mereka”.

Itu baru saya cerita tentang palestin & afghan...dan ada org cakap ada apa dgn afghan? palestin kan kiblat pertama umt islam? masjid ketiga termulia bagi muslim? ada apa dengan afghan nak kecoh2?

Apa kalian pernah baca hadis nabi tentang tentera Mahdi datangnya dari khurasan? dimana khurasan? khurasan tu kat afghan la pakcik...afghan ialah negara yg xkan maju sampai kiamat sebab Allah nak pelihara tempat tu dari ftnah dajal seperti hp canggih2, computer ,tv, internet, fb dan lain2..tempat macam ni lah lahirnya tentera2 Imam Mahdi yang memakai serban hitam dan membawa panji hitam..pejuang2 afghan sentiasa perang pakai serban hitam...jadi ilmu hadis+ilmu sejarah+ilmu geografi sangat penting untuk memahami keadaan semasa dan sabitkan ia dengan ramalan2 nabi saw...

Sapa yg belajar hadis tentu biasa dengan nama2 tempat yg disebut nabi iaitu al-hind (india pkistan bangladesh), khurasan(separuh afghan separuh iran), rom timur (turki), syam (syria,jordan,palestin,lubnan), hijaz (arab saudi, kuwait, UAE) dan lain2 terminologi yang nabi gunakan ketika itu...kemudian dajal kelirukan kita dengan jajah seluruh dunia guna tentera british & bahagi2kan negara2 dengan sempadan lalu brubahlah nama2 tempat tu menjadi negara2 kcil sampai org baca hadis org x fhm lagi tempat mana yg nabi maksudkan...

Dan kenapa British dan Eropah sengaja ramaikan syiah di iran dan kenapa berkumpulnya syiah di iran? sebab di iran juga berkongsi wilayah khurasan..dalam hdis sebut tentera mahdi datang dari khurasan, jadi mereka nak tipu umat islam yg kononnya mereka lah yg dimaksudkan nabi....sebab tu mereka sentiasa pakai hitam sebab dlm hadis nabi gambarkan tentera Mahdi ni berserban hitam & bawa pnji hitam..jadi semua tu untuk kelirukan umat islam bahawa knonnya syiah adalah agama yg benar sebab kononnnya mereka ni tentera mahdi, bila dh jadi tentera mahdi, tentulah mereka di pihak benar..jadi mereka tipu kita dengan cara camni..jadi jangan sesekali fikir tentera mahdi datang dari wilayah khurasan yg dalam jajahan iran, tapi yakinlah ia datang dari wilayah khurasan jajahan afghan..atau mungkin juga datang dari wilayah iran tapi yg penting tntera tu bukan syiah laknatullah.

Wallah hu ‘alam.

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Allah maha mengetahui. saya sedih bila mengenangkan rakyat Palestin, kerana saya tetap yakin mereka berjuang mempertahankan hak yg telah dicabuli, kerana Allah, berlandaskan paksi Islam. #IsupportGAZA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Realiti itu mmg pahit. Jauh berjalan lagi besar hijab dibuka

      Cuba cik baca betul2 article ni sampai habis.

      Buka hati dan minda.

      Salam.

      Delete
  3. Beri perkabaran benar, walau tahu pertentangan akan muncul dari ahli pencinta duniawi, cicitmaulanaishak

    ReplyDelete